Usługi

Bezpieczeństwo Sieci Firmowej​

Wartość przetwarzanych danych

Dbanie o bezpieczeństwo sieci oraz danych firmowych na temat pracowników, historii transakcji czy klientów jest niezbędne dla stabilnego działania firmy i jej rozwoju. Niestety, wciąż pokutuje błędne przekonanie, że firmowe dane są całkowicie bezpieczne, a zaledwie co trzecia firma w Polsce dba o odpowiednie zabezpieczenia. Zagrożenie bagatelizują głównie małe i średnie firmy działające w oparciu o systemy informatyczne.

Podstawowe Wymagania​



Zabezpieczenie Środowiskowe

Serwerownia powinna być w pełni przygotowana pod kątem warunków środowiskowych (temperatura, wilgotność), energetycznych.



Zabezpieczenie Fizyczne

Kontrola dostępu, systemy antywłamaniowe, systemy przeciwpożarowe.



Kopie Zapasowe

Mimo wszystkich wdrożonych systemów zabezpieczeń, konieczne jest zadbanie o tworzenie kopii zapasowych danych.

Cyfrowa Twierdza

Ważne jest również żeby firmy dodatkowo zabezpieczały swoją sieć za pomocą systemu wykrywania włamań (IDS – Intrusion Detection System) i systemu zapobiegania włamaniom (IPS – Intrusion Prevention System). Rozwiązanie opiera się na nieustannym monitorowaniu aktywności w sieci w czasie rzeczywistym. Zadaniem systemów IPS/IDS jest np. wykrywanie nietypowych zjawisk w sieci firmowej i alarmowanie administratora, który ma wtedy szansę w porę sprawnie zareagować.


DDoS

Zabezpiecz się przed atakami DDoS. Są to ataki polegające na wysłaniu ogromnej ilości fałszywych zapytań do serwera, który nie jest w stanie ich przetwprzyć.



Zabezpieczanie przed DDoS

Zabezpieczanie jest bardzo trudne i równie kosztowne. Należy wukupić usługę ochrony przed atakiem DDoS w firmie posiadającej Scrubbing Center.



Praktyczne zabezpieczenia

Należy przewidywać ataki DDoS i posiadać zdbulowane systemy np. rożne drogi kontaktu do klienta aby atak DDoS nie zakłócał pracy firmy.

Cloud Firewall​

Co to jest Cloud Firewall (zapora w chmurze)?

Chmura jest jak bank z rozproszonymi zasobami, ale zamiast pieniędzy chmura przechowuje dane i moc obliczeniową. Autoryzowani użytkownicy mogą łączyć się z chmurą z dowolnego miejsca i niemal każdej sieci. Aplikacje działające w chmurze mogą być uruchomione w dowolnym miejscu, a dotyczy to także platform i infrastruktury chmury .
Sample picture

Czym się zajmuje taka zapora?

Zapory w chmurze blokują cyberataki skierowane na te zasoby chmurowe. Jak sama nazwa wskazuje, zapora w chmurze to zapora hostowana w chmurze. Zapory ogniowe tworzą wirtualną barierę wokół platform chmurowych, infrastruktury i aplikacji, podobnie jak zapory tradycyjne stanowią barierę wokół wewnętrznej sieci organizacji.

Zapora jest produktem bezpieczeństwa, który odfiltrowuje szkodliwego ruchu. Tradycyjnie zapory ogniowe działały między zaufaną siecią wewnętrzną a siecią niezaufaną - np. Między siecią prywatną a Internetem. Wczesne zapory ogniowe były urządzeniami fizycznymi podłączonymi do lokalnej infrastruktury organizacji. Zapory blokują i zezwalają na ruch sieciowy zgodnie z wewnętrznym zestawem reguł. Niektóre zapory umożliwiają administratorom dostosowanie tych reguł.

Jednak wraz z rosnącą popularnością przetwarzania w chmurze zniknął podział na zaufaną sieć i większy Internet; stąd potrzeba zapór ogniowych w chmurze, które tworzą wirtualną barierę między zaufanymi zasobami w chmurze a niezaufanym ruchem internetowym.

Co oznacza Firewall-as-a-Service (FWaaS)?

Firewall-as-a-Service, w skrócie FWaaS, to inny termin określający zapory w chmurze. Podobnie jak inne kategorie „jako usługa”, takie jak oprogramowanie jako usługa lub platforma jako usługa, FWaaS działa w chmurze i jest dostępny przez Internet, a dostawcy zewnętrzni oferują je jako usługa, którą aktualizują i utrzymują.

Jaka jest różnica między zaporą w chmurze a zaporą nowej generacji (NGFW)?​​

System zapobiegania włamaniom (IPS): System zapobiegania włamaniom wykrywa i blokuje cyberataki.

Głęboka inspekcja pakietów (DPI): NGFWs sprawdzają nagłówki pakietów danych i ładunek, a nie tylko nagłówki. Pomaga to w wykrywaniu złośliwego oprogramowania i innych rodzajów złośliwych danych.

Kontrola aplikacji: NGFW mogą kontrolować dostęp do poszczególnych aplikacji lub całkowicie blokować aplikacje.

Uwierzytelnianie użytkowników lub zarządzanie tożsamościami

To wirtualny odpowiednik bramkarza dysponującego listą gości. Jeśli Twoja nazwa użytkownika (i hasło) nie znajduje się na liście, nie dostaniesz się do środka. Anthony Stitt, dyrektor generalny działu bezpieczeństwa Cisco, zna wartość silnego hasła: „Polecam korzystanie z dobrego narzędzia do zarządzania hasłami, aby wybierać silne, losowe hasła, zamiast powtarzania haseł stosowanych do innych kont. To prosta, ale skuteczna metoda”.

Wykrywanie włamań

Kolejna kwestia to wykrywanie włamań, czyli wyszukiwanie i monitorowanie elementów, którym udaje się przeniknąć przez zaporę. Funkcja ta przypomina ukryte kamery w klubie, które nieustannie skanują twarze i wyszukują nieupoważnione osoby.

„Mimo najlepszych chęci ochrona Twojego środowiska nigdy nie będzie stuprocentowo skuteczna — mówi Stitt. — Korzystasz z funkcji wykrywania włamań, by zobaczyć rzeczy, które mogły umknąć Twojej uwadze.

Funkcja wykrywania włamań może automatycznie blokować określony ruch lub nakazywać menedżerowi tożsamości zablokowanie dostępu. Jednak nie każdy problem da się rozwiązać automatycznie, dlatego tak ważne jest sprawdzanie informacji dotyczących wykrytych włamań i reagowanie na nie. Pomoże to naprawić wszystkie ewentualne błędy popełnione na pierwszym etapie, więc jeśli atak miałby się powtórzyć, nie będzie skuteczny. Układ zamknięty zapewnia największą integralność systemu, a jednocześnie chroni przed powtarzającymi się atakami”.

Zachowanie i szkolenie praconików

Jedną z głównych przyczyn naruszeń bezpieczeństwa jest zachowanie użytkowników, czyli to, co Ty i Twoi pracownicy robicie, korzystając ze swoich urządzeń. Wiele osób nieświadomie otwiera fałszywe wiadomości e-mail lub pobiera pliki z podejrzanej witryny.

„Szkolenie zwiększające świadomość pracowników w zakresie odróżniania nieszkodliwych treści od szkodliwych to świetny pomysł w przypadku małych i średnich firm — mówi Stitt. — Roześlij kilka wiadomości e-mail jako przykładowe treści, z którymi pracownicy mogą się zetknąć. W ten sposób szybko, łatwo i skutecznie pomożesz pracownikom rozpoznać potencjalne niebezpieczeństwo. Istnieją również usługi phishingowe, które wysyłają fałszywe wiadomości e-mail do pracowników i ostrzegają ich, oferując jednocześnie krótkie szkolenie, gdy pracownicy klikną coś, czego nie powinni otwierać.

Nastąpił także wzrost liczby ataków typu »spear phishing«, ukierunkowanych na pracowników zarządzających pieniędzmi organizacji. Cyberprzestępcy podszywają się na przykład pod dyrektora zarządzającego lub finansowego i wysyłają wiadomości e-mail do działu ds. księgowości z prośbą o przelew. Jeśli atak się powiedzie, może mieć katastrofalne konsekwencje dla Twojej firmy i spowodować utratę cztero-, pięcio-, a nawet sześciocyfrowych kwot. Dlatego szkolenie osób, które zajmują się Twoimi pieniędzmi, ma kluczowe znaczenie”.

Masz jakieś pytania?

Napisz do nas a my z chęcią na każde odpowiemy.